woensdag 19 maart 2014

Verjaardagstaart voor Jytte, 13 jaar

Alweer een jaartje voorbij. Mijn oudste is afgelopen 6 maart alweer 13 jaar geworden. En natuurlijk moest er een leuke taart gemaakt worden.

Nou kan ik hem natuurlijk ergens bestellen, maar ik wilde de uitdaging maar wat graag aan. Vorig jaar heb ik een klein workshopje gevolgd. Ik vond het niet veel voorstellen, alle versiering kwamen van mallen af. Maar ik heb wel geleerd om de taart te vullen en te bekleden. Dus moest lukken dacht ik.

Ik heb de onderste laag met fondant bekleed en de bovenste taart met marsepein. De versieringen is met fondant gedaan. De vulling was zelfgemaakte bankbakkersroom, aardbeienjam en de bovenste was chocolade vulling.

Ik kreeg kramp in mijn handen door het mengen van de fondant. Mijn spieren wilde het langdurige kneden niet accepteren. Dus de rest heb ik met kleurtjes gedaan die ik nog had liggen. Jytte vond het prima. En uiteindelijk vond ze de taart goed gelukt.

Ik neem voor de onderste laag de volgende keer een hogere vorm. Want dat is toch mooier. En het bekleden ging ook nog niet helemaal super, maar de oneffenheden heb ik weg kunnen werken.

Voor de eerste keer een taart maken is aardig gelukt. En Jytte???? vond het super. Nou mag ik ook een taart voor mijn jongste maken. Ik heb hem al helemaal klaar in mijn hoofd.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten